Blog

Nyári kaja-tippek

Maxnutrition
2022.02.27 12:21
Nyári kaja-tippek

Örök téma, kifogyhatatlan ötletek, remek kreációk! Télen-nyáron téma az étkezés, de minden időszaknak megvan a maga „íze”. Télen simán gyűrjük a nehezebb kajcsikat is – persze a tudatos táplálkozás keretein belül, vagy nem -, ilyenkor jó bekuckózni egy kakaóval a meleg, puha ágyba. Ezzel szemben nyáron pezseg az élet, a lájtosabb, könnyen emészthető étkek után vágyakozunk. Ezerszám nyílnak a kinti teraszos helyek, ahonnan isteni grill illatok törnek ki és árasztják el környezetüket. A levegőben érezni az emberek pozitív, vidám hangulatát, ami akarva akaratlanul minket is átjár…hmm, ez aztán 100% NYÁR! 

A nyár az édesebbnél édesebb gyümölcsökről, a szuper zöldségekről, salátákról, faszénen sült husikról szól. Nem is nagyon kíván mást az ember, hiszen a rekkenő hőség amúgy is megterheli szervezetünket, nem akarjuk extrán lefárasztani a nehéz kaják emésztésével.

Lássunk pár variációt, ami garantált siker lesz az asztalon:

Sali + zöldség + grill

Kevert sali mindig legyen a tányérodon! Értékes vitaminokat, rostokat tartogat és frankó módon eltelít.

Hozzávalók:

  • egy zacskó saláta mix, de frisset is vagdoshatsz
  • paradicsom
  • sajt pl. feta, mozarella
  • egy kis doboz 10%-os tejföl
  • majonéz, egy kiskanálnyi mustár
  • só, bors, oregánó
  • csicseriborsó

Minden hozzávalót tegyél egy nagy tálba, keverd össze, és folyamatos kóstolás mellett ízesítsd.

Grillezett csirkemell, pulyamell, vagy grillkolbász nagyszerű fehérjeforrás lesz a salink mellé. Akár ebédre, akár vacsira, mindig kiváló választás! Megfejelheted grillezhető sajttal vagy parmezánszeletkékkel is!  A nyári szezonban a boltokban úton útfélen grillezős cuccokba futunk, egyszerű lesz beszerezni mindent! Isteni, nagyon egyszerű, remek móka egy fröccs (természetesen alma!  ) mellett a barátokkal!

TIPP: Ha nincs kerted, akkor sincs veszve semmi! Szerezz be egy elektromos kontakt grillsütőt, és rakd ki az erkélyre! 

És akkor már a grill zöldségeket se hagyjuk ki a sorból! Cukkini, padlizsán, gomba, répa…
Csak fel kell mindet szeletelni, megsózni és minimális olajon szépen puhára grillezni őket! Remek köret!

Ha pedig nagyon extráznál, kapard ki a cukkini, vagy a padlizsán közepét és töltsd meg az előre már megpirított darálthússal, sajttal, majd fedd le alufóliával és tedd a sütőbe kb. 20-25 percre, kb. 180 fokon.

Könnyed, hideg levesek

A megunhatatlan gyümölcsleves! Jéghidegen az igazi!

A kimagozott gyümölcsöket öntsd fel vízzel és főzz bele egy zacskó vanília pundingot.
Krémlevesnek mennyei az őszibarack és a meggy is.

Ha nincs sok időd “pepecselni”, turmixolj le fagyasztott gyümit, vizet/100%-os gyümölcslevet és habtejszínt, adj hozzá pici fahéjat/citromot/rózsavizet vagy ami passzol a gyümölcsödhöz. Kész is a lé, a főzést, mosogatást is megúsztad. Gyúrósok kis fehérjeporral is megdobhatják, hogy a lelkiismeret is rendben legyen! 

Házi készítésű protein fagyi

Turmixold le az otthon lévő gyümölcskészletet egy adag BCAA-val és tedd bele kis jégkrémtartókba, majd irány a mélyhűtő! Mikor megszilárdul, vedd ki, és már élvezheted is a bűntetlen örömödet!  Ez a jeges fagyi verzió. De ha kis tejszínt is adagolsz hozzá és BCAA helyett fehérjeport használsz, máris tiéd a krémes fagyi verzió.

Hekk uborkával, éljen a Balaton!

Aztán a végére egy kötelező étel, ami nélkül a nyár nem nyár! A strandon vásárolt hekk kovászos uborkával maximálisan fitt, fehérjedús, egészséges étek. Nehogy a lángos után nyúlj helyette… annak már a zsíros illatától el lehet telni. Érd be ennyivel! A helyes választás: HEKK haverunk kovi ubival!